mandag den 17. oktober 2011

Første del af julebogen

Det er en kalender over 6 uger. Nemlig de 6 uger før advent.

Hver uge har et hovedtema - så man kommer hele vejen rundt.

Jeg har delt det op i så små bidder at jeg ikke har stort mere at gøre, end en almindelig uge, ihukommende mit almindelige program.

Den første uge får jeg styr på min kalender og alle de planer vi har for juletiden, får indkøbt frimærker og ekstra gavepapir, bånd og tape.



Ugen efter, får jeg styr på alle ønskelister, og om der er personer udenfor familien der også skal have gaver. Hvis nogen skal til frisøren før - det skal alle vist - så er det en del nemmere at få en tid der passer dig hvis man ringer i oktober.

Jeg begynder at spørge om Firkløveret har nogle idéer til det tøj de gerne vil have på juleaften.

Så er der en gaveuge - jeg begynder at bestille gaver på nettet, får styr på pakkekalender og den slags, planlægger sammen med First Man hvem der skal have hvad. Det gør vi en aften når alle er kommet tidligt i seng, over en kop varm chai.

Det næste der er på programmet er mad. Fryseren skal fyldes. Der skal bages brød og kanelsnegle og sådan noget som er smart at have.

De to sidste uger handler om julepyntning af huset, samt at få styr på sine traditioner og juleønsker, og til sidst at få det som skal sendes, ekspederet, kort og pakker.

Alle julegaver - eller næsten - er købt eller i det mindste ved man hvad der skal købes.

Og så er man klar til at bage, hygge og gå til klippe klistre arrangementer hele december måned uden at få koldsved over alt det man burde gøre i stedet for!

Hvordan man så laver sin kalender er jo underordnet, bare man får skrevet ned - alt det man plejer at glemme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sig noget - så bliver jeg så glad!